We aRe oNe


 
HomeRegisterLog in
Türkçe: Sitemiz'den yararlanabilmek için lütfen kayıt olunuz.
English: Please register to use our site.

Share | 
 

 Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .

Go down 
AuthorMessage
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:13 pm

dSno Share's Hade We Are One Görem Sizi Gülücük

Harita Tasarım İçin gerekli Programlar



Harita Tasarım Aracı Valve Hammer Editor.



Compile Araçları BSP Çeviriciler.


Haritalarınız İçin Kendi WAD Dosyalarınızı Oluşturmanıza Yarar.


BSP Uzantılı Mapleri Editlemenize Yarar.

Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicem.Başlıyoruz;

Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer editörü yükliyelim.Yükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya baslıyabiliriz. [/b]



Valve Hammer Editör


Game Configuration


Build Programs


General


2D Views


Textures



Yazılı anlatım

Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;

Game configurations

Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın.

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin.

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.

Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.

Default SolidEntity Class:Func_wall ı seciyoruz.

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruzç

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).

Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü deil bende böyle gösterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform

Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve

RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

Örnek:C:\Haritalarım(ben c de klasör actım).
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;

Build Programs

Configurations:Counter-Strike yi seçin.

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin.

Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe

CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csg.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe

BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bsp.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe

RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Place compile maps in this directory before running the game:

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\maps

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory
before running the game:

Örnek:C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps ayarı bu şekilde yapın.O
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır.

Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın.

2d views

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.

Grid:Burda ayar yapmıyacağız.

3d views

Burda ayar yapmıyacağız.

General

Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın.

Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar.

Textures

Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile
Hoşçakalın.

Not:Arkadaşlar diğer verdiğim dersleri göremiyor yada bulamıyorsunuz tekrar anlatmak zorunda kalmıyayım diye aradığınız derslerle ilgili sayfaları buraya yazıcam
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:17 pm

Counter Strike Map Yapımı Videolu Ders - 1

Cs 1.6 harita yapımı ders 1

Öncelikle Bu linklerden harita yapımı ile ilgili program ve videoyu indirelim.

Part - 1
Part - 2

Rar Pass : www.csfrag.net [ÇALINTI]
Back to top Go down
Misafir
Guest
avatar


PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:25 pm

hll öküz Duygulu şöle bişi var ben uğraşsam yaparım belki ama üşeniyom Duygulu
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:31 pm

Araçlar Ve Nesnelere Özellik Verme.


Hammerda Çizim için Kulanacağımız araçları tanıyalım

Selection Tool:Bu araç çizdiğimiz nesneleri seçmemize yarar.





Magnify:Üzerinde çalıştığımız alanı zoom yapmaya yarar.

Camera:Camera ile 3d Görüntüde çalışırken gezmemizi sağlar.


Entity Tool:Entity tool ile haritamıza counter ve teröristleri yerlere silahları koyarız veya arac yolu yapabiliriz mesela hl de bi mapta küçük sarı bi tren vardı üzerinde gittiğimiz multiplayer olrak oynarken, onun için yollar yapabiliriz(path corner koyarak tam adı bu muydu ne herhalde bu olması lazım)


Block Tool:Bu araç ile araba,ev,kapı,duvar vb. şeyler çizebiliriz. Block tool ile 5 farklı çizim neceneği vardır.Bunlar;block,wedge,cylinder,spike ve arc tipi çizimlerdir ve objects kısmından secilirler.


Örnek:



Block:Duvar kapı pencere merdiven çizmek için kullanılır.

Arc:Dönen merdiven Yapımında Kullanılır.

Wedge:Üçgen şekiller yapılır.

Spike:Tam acıklıyamıcam ama silindir ve üçgen karışımı bişi ortaya cıkıyo,deneyin anlarsınız.

Cylender:silindir nesneler yapma için kullanılır,mesela benzin varili,havuz,tekerlek vb.

Toggle texture appcilation:haritamıza çizmiğimiz nesneleri kaplamaya yarar mesela bir duvara pencere texturesi kaplıcaz diyelim.
Toggle texture appcilation seçiyoruz ve sağ yanda cıkan face properties penceresinden browse ye basarak istediğimiz resmi nesnemize uyguluyoruz.


Örnek :


Apply current texture:Toggle texture appcilation le aynı işlevi görüyor tek fark toggle texture nesnenin sadece bir yüzeyini kaplıyor,apply current ise nesnenin tamamını kaplıyor.


Örnek :


Apply Decals:Duvar üstüne yazı yada logo koymak için Kullanılır(İlerki zamanlarda yapılışını anlatacağım).


Clipping Tool:Nesneleri kesmeye yarar.




Vertex Tool:Nesneleri yamultmaya yarar mesela bu yöntemle dağ yapabiliriz cs_siege deki dağlar gibi


Path Tool:Tam olarak ne işe yaradığını hatırlamıyorum sun bi araz yazarım işlevini.
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:33 pm

Nesnelere Özellik Verme

Nesnelere bazı özellikler verebiliriz,nedir mesela bunlar?

func_bomb_target:Oyunda bomba kuracağımız alanı belirler,nereye kadar bomba kurulmasını istiyorsak o kadar büyüklükte boyutunu ayarlayıp bir brush(nesne)çizeriz tabiki bu nesne aaatrigger texturesi ile kaplı olmalıdır.Daha sonra çizdiğimiz brush a func_bomb_target özelliği ekleriz.


Not:Bomba kurduğunuz bölegedeki kutu veya benzer şeylerin kırılmasını istiyorsanız Func_bomb_target atadığınız brushun name kısmına targeta yazın daha sonra kırılacak nesneninde(func_breakable olarak atadığımız nesne) name kısmına target a yazın böylece bomba patlayınca kutularda kırılmış olur.Bir örnekle göstereyim isterseniz.




func_breakable:Nesneye kırılganlık özelliği verir.Mesela kutuya ates edersek bu özellik sayesinde kırılır yada bomba alanına koyduğumuz kutular bomba patlayınca kutularda kırılır.

Strength : Nesnenin nesnenin ne kadar sağlam olduğunu ayarlarız 1 cok zayıf 255 cok sağlam.

Material Type:Kırılan parçaların dağılırken ne olmasını istiyorsak onu seçeriz mesela tahta,metal,cam,

Gibs Direction:Kırıldıktan sonra ki parçaların nereye dağılmalarını istiyorsak onu ayarlarız.

Delay Before Fire:Ateş edildikten ne kadar süre yazdıysanız o zaman kırılır mesela 15sn bekler ve kırılır.

Gib Model:Kırıldıktan sonra dağılan parçalar için model ekleyebilirsiniz mesela kırılınca altın dağılabilir.

Spawn On Break:Kırılınca içinden alet edevat cıkar mesela healt mermi vs (Sadece hl için yapılan maplarda olur).

İşaretler:

Only Trigger:Sadece func_bomb_target gibi başka bir entity tetiklediğinde kırılması için.

Touch:Değince kırılması için.

Pressaure:Üstüne cıkınca kırılması için.

Instant crowbar:levye ile kırılır. (Half-Life için)

func_button:Asansörlerin yada normal kapıları acmak için func_button özelliği atarız böylece kapıları duğmeye basarak açabiliriz.

Speed:Düğmenin hareket hızı. 1ile 255 arası.

Trgetted Object:Tetiklemek istediğimiz başka entity varsa onun adı.

Master:Bu düğme başka bir entity tarafından çalışır hale getirilebilir.

Sounds:Düğmeye basınca ortaya cıkan ses.

Delay before reset:Her basmada tekrar çalışır hale gelmesi -1 sn ye yazarsanız bir defa çalışacaktır.

Delay before trigger:Girdiğiğiniz değer kadar bekler ve sonra çalıştıracağı hangi entity varsa onu tetikler.

Locked Sound:Eğer master'i varsa, tetiklenmeden önce çıkaracağı kilitli sesi.

Unlocked Sound:Eğer master'i varsa, master aktif hale gelince çıkaracağı ses.

İşaretler:

Don't Move:Hareket etmemesi için.

Toggle:Düğmenin ışığı her basmada yanıp söner.

Sparks:Kıvılcım çıkarır.

Touch Activates:Düğme dokunduğunuz an çalışır.

func_buyzone:Oyuncular silah alacağı mesafeyi belirlememizi sağlar nereye koyarsak oradan alırlar yanlız sadece baselere cizin haksızlık olmasın.Team kısmından hangi takım için olmasını istediğinizi seçebilirsiniz.

func_conveyor:Bu özellik verilen nesnenin üzerine çıkan kimse nesneyle birlikte hareket eder.mesela alışveriş mağazalarında ki yürüyen merdivenin arabalar için olanını düşünün.

Speed:Kayma hızı 1 ile 255 arası.

İşaretler:

No Push:Bant kayar ama oyuncuyu yada bir nesneyi üzerinde taşıyamaz.

No Solid:Görünmez olur.

func_door:Kayarak açılan kapı yapımında kullanılır.Yukarı-aşağı gitmesini istiyorsak menuden up-down seçeneğini işaretleyin.

Parametreler:

Speed:Açılma hızı.

Master:Dönmesini sağlayan nesne mesela tekrar verelim(zaten hep aynı örnek ) düğme gibi.

Move Sound:Açılma sesi.

Stop Sound:Kapanma sesi.

Delay before close:Açık kalma süresi.

Lip:Mesela kapıdan gecicez diyelim açmaya çalıştığımızda buraya ne değer verirsek o kadar süre bekler ve öyle açılır

Damage infilicted when blocked:Kapının arasına sıkışıp kalan nesneye

(func_breakable özelliği olan nesne)vereceği hasar.

Health:Kapıya sıkışan oyuncuya vereceği hasar.

İşaretler:

Starts Open:oyun başlayınca kapıda açık olarak başlar.

Toggle:Değdiğiniz zaman yada baska bir entity tarafından tetiklenince açılır tekrar dokunursanız kapanır.

Use Only:Sadece "use" tuşu ile çalışır.

func_door_rotating:

Normal kapı yapımında kullanılır donmesi için,döneceği yere göre menteşe çizilir bu çizilen nesne ''origin'' adlı texture ile kaplanır.

Parametreler:

Distance:Dönme açısı.Hiç bir şey yazmazsananız 90 derece dönecektir.

İşaretler:

Reverse Dir:Kapı oyuncuya doğru açılır.

One Way:Kapı tek tarafa açılır.

func_escapezone:Escape haritalarında teroristlerin kaçış bölgesini belirtmek için kullanılır.

func_hostage_rescue:Rehine kurtarma bölgesini belirtmek için kullanılır.

func_illiusionary:Bir nesneye bu özelliği verdiğiniz zaman oyuncu onun içinde geçebilir mesela çalı çırpı yaparken kullanabilirsiniz.

func_ladder:Bu özelliği verdiğiniz nesneden oyuncu yukarı doğru tırmana bilir mesela merdiveni olabilir.

func_pendulum:Sallanma özelliği yaratır mesela tabela yada ağaç veya baska bir şeyi sallandırabiliriz.

func_pushable:Çizdiğini nesneleri itmenizi sağlar(hl single player oynarken kutuları itebiliyoduk hatırladınızmı?).

func_rot_button: Vana veya benzeri dönerek çalışan nesneler için kullanılır.Herzaman ki gibi yine origin olmalı.

Parametreler:

Pitch Yaw Roll (x y z)Very Happyönme açısını ayarlamak için.

Targetted Object: Tetiklemek istediğimiz entity.

func_rotating:Bu özelliği atadığımız nesne sürekli döner mesela pervane.

func_vip_safetyzone:Vip haritalarında vip kaçış bölgesini belirtir mesela as_oilrig haritası gibi.

func_wall:Tel,ağaç,merdiven gibi arkası görünen yada cam gibi nesnelerin içini gösterebilen özelliklere sahip textureleri func_wall ile yaparız.
Tel,ağaç,merdiven gibi nesnelerin mavi olan yerlerin oyunda gözükmemesi için func_wall atadığımız nesnenin özelliklerinden şu ayarları yaparız.

Render Mode:Solid

FX Amount:255 yapılır.

Cam gibi nesneler için ise

Render Mode:Texture

Fx Amount:1-255arası sayı girerek seffalıgını ayarlarız.Eğer camın kırılmasını istiyorsanın Func_breakable olrak atadığımız camın özelliklerinden yine üsteki aynı özellikleri yazmalıyız.

trigger_once: Eğer bi oyuncu bu entity edokunursa baska bir entity tetiklenir mesela ben haritamda oyuncular için msj yazıyorum msl oyuncu dokunuyo trigger_once ye ve karsısında yazı cıkıyor Bilmemm ne haritasına hoş geldiniz iyi oyunlar falan.

Tüm bu özellikleri nesnelere nasıl veririz,Özellik vereceğimiz nesneye mousenin sağ tuşu ile tıklarız cıkan pencerede tie to entity seçeriz ve karsımıza bir panel cıktı ordaki class kısmından istediğimiz özelliği atarız ve attiributes kısmındanda atadığımız özelliklerin ayarlarını yaparız .
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:35 pm

Noktasal Özellikler

ambient_generic:Haritanıza ses eklemenizi sağlar(dosya waw formatında olmalı)

Parametreler:

Path/filename...:Haritanızda kullandığınız sesin klasörünü belirtin(cstrike\sound klasöründe olucak koyacağınız sesler)

Volume:Ses ayarı (1-10) arasında değer verebilisiniz.
Diğer parametreler çeşitli efektler eklemek içindir.

İşaretler:

Play Evrywhere:Ses tüm haritada duyulur.

Small Radius:Ses küçük bir alanda duyulur.

Medium Radius:Ses normal bir alanda duyulur.

Large Radius:Ses geniş bir alanda duyulur.

Start slient:Başlangıçta sessiz.

is NOT looped:Ses bir defa çalınır.

armoury_entity: Haritanızda yere silah veya kalkan koymak için kullanılır(O-2 ile alıyoruzya)

Örnek:aim_ak_colt ta yerdeki silahlar gibi

Parametreler:

Item:Yere konulacak silahların adı


Count:Ne kadar koymak istiyorsanız o değeri girin

env_beam:Lazer sprites eklemenizi sağlar

Parametreler:

Start Entity:Başlangıç yerini belirten info_target in "name" parametresi.

Ending Entity:Bitiş yerini belirten info_target in "name" parametresi.

Brightness:Parlaklık

Sprite Name:Efekt için kullanılacak sprite dosyasının adı.

Texture Scroll Rate:Eklediğinizi sprite nin haraket hızıdır.


env_beverage:İçinden enerji veren nesneler cıkar(half-life multiplayer haritalarında olurdu kola makinelerine basınca düşen kola enerjimizi arttırırdı)

env_blood:Kan efekti çıkartır.

env_explotion:Patlama efekti verir

Parametreleri:

Magnitude:Patlama şiddeti.

İşaretleri:

No damage:Hasar vermemesi için.

Repeatable:Tekrar patlaması için olması için

No fireball:Alev çıkmaz.

No smoke:Duman çıkmaz.

No decal:Patlama yerinde siyah is oluşmaz.

No sparks:Kıvılcım oluşmaz.

env_glow:Işık entityleri ile kullanıldıklarında flu bir parlaklık oluşur.

env_shake: Sallantı efekti ekler.

Parametreler:

Amplitude:Sallantı şiddeti.

Efect Radius:Etki alanı

Duration:Etki süresi ne kadar değer girerseniz o kadar sb ye etki eder

env_spark: Kıvılcım efekti ekler. Arızalı cihaz yapmak için kullanabilirsiniz.Mesela bozuk asansör düğmesi veya lamba düğmesi olark kullanabilirsiniz.

env_sprite:İsteğiniz bir sprite eklersiniz.Mesela kendi Sprites inizide yapabilirsiniz.

hostage_entity: Haritanıza rehine koymanızı sağlar(cs haritaları için sadece mesela cs_militia,cs_siege veya cs_assault için)

info_map_parameters:Bununla haritanızda silah satın alma yerini ve bombanın etki alanını ayarlayabilirsiniz.

info_player_deathmatch:Haritaya terörist eklemek için kullanılır.

info_player_start:Haritaya Anti-Terörist eklemek için kullanılır

Not:Haritayı test ederken bir tane bu entyt den koymanız şart yokya haritada dolaşamassınız ve birde oyuncular yerden 16 px yukarda olmalı yere temas ederlerse oyundayken hareket edemezler(hatırlayın oyuna başlayınca cok hafif yukardan yere düşüyorsunuz bi hatırlayın nedenı bu işte)

info_target:Başka bir entity için kullanılır mesela kamera koyduk haritamıza kameranın ne yönü göstermemizi istiyorsak oraya koyarız bir tane.

info_vip_start:Haritanıza vip eklemek için kullanılır.(as_haritaları yapılırken mesela as_oilrig haritasında ce deki vip).

light:Ortama ışık koymak için kullanılır.

light_environment:Ortam ışığı koymak için(güneş yada ay olarak kullanırız)bir tane yeterlidir.

light_spot:İnfo_target ile birlikte, spot ışık oluşturur.

trigger_camera:Kamera Yapmak İçin Kullanılır

multi_manager:Bir seferde bir çok entity tetiklemek için kullanılır.

env_render:Bu özellik tetiklemse sonrasında target kısmına hangi modelin adı yazılmışşsa veya sprites onu meydana cıkarır.

cycler_sprite:Sprites yada model eklemek için kullanılır.
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:36 pm

Calışan Araba Yapımı .

Arkadaşlar bende sizin gibi araç yapmak için diğer haritaları convert edip araçları kopyaladım convert işlemi sırasında hiçbir zaman tam olarak çevrilemediği için araba modellerisürekli hata veriyordu. En sonunda kendim basitte olsa hareket eden bi araç modeli yapmaya karar verdim.Yabancı forumlarda araştırdım ve çözümü buldum.

Öncelikle araç modelini tasarlıyoruz (yerden biraz yüksek yapın).Sonra texture olarak origini seçiyoruz uzun ince bir çubuk yaparak ve modelin içine koyuyoruz. Hepsini bir seçerek Ctrl+T tuşuna basarak func_vehicle entitisine bağlıyoruz. Ayarlardan isim olarak araba , first stop target:fren 1
sound: vehicle 1 ,2 3 (istediğiniz) width ve length değerelerine aracın boyutlarını yazıyoruz. Speed: Hız (ben 1000 veriyorum) Damege on crush: Vurunca götürdüğü can miktarı (ben 20 verdim)
Daha sonra aaatrigger kaplamasını seçip bir diktörtgen pirizma veya kare yapıp(aracın kontrol mekanizması, 1 insan boyu kadar olmalı) bunu da ctrl+T ile func_vehicle_contol entitisine bağlıyoruz. Vehicle name araba yazıyoruz.

Daha sonra aracın önüne ve arkasına path_track entitisi koyuyoruz. Öndekine name bölümüne fren1 ,next stop yerine fren2 yazıyoruz. Arkadakine isim olarak fren2, next stop target olarak fren 1 yazıyoruz. Hepsini bir seçip grup yapıyoruz. Haritayı compile edip aracı kontrol ediyoruz. Bir saorunla karşılaşırsanız pm atabilirsiniz.

Yaptığım harita araba.rmf Not: Counter olarak girin.
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:40 pm

Wally İle Wad Dosyası Oluşturmak


Evet arkadaşlar şimdi sizlere kendi yaptığınız maplara wad dosyası hazırlamak için örnekler anlatacağım, evet gelelim ilk önce wad dosyasında kullanacağımız resimleri secmeye diyelim resimlerimiz hazır, ben 2 tane resim sectim bir tane demir kapı bir tanede duvar, resimlerden önce cok öenmli bir şey anlatmak istiyorum half-life da ki kaplamaların belli başlı boyutları vardır, belli ölçülere bağlı boyutlar bunlar bu boyutlar 16 nın katları sekşinde olur mesela;

16, 32, 48, 64, 80, 96, 112, 128, 144, 160, 176, 192, 208, 224, 240, 256,

272, 288, 304, 320, 336, 352, 368, 384, 400, 416, 432, 448, 464, 480, 496,

512

diye gider 512 nin üstüne cıkarsanız ki zaten cıktıgınızda hata vercektir muhakkak, diyelimki 512 den buyuk bir resim doyası koydunuz wally e ki eğer boyutuda 16 nın katlarına uyuyorsa mesela 640*640 wally kabul eder ve izin verir wad dosyasına eklemenize ve haritayıda kompile eder sorun cıkarmaz taki sorun oyuna girerken cıkar kaplamanın boyutunun cok buyuk oldugu konusunda uyarı verir, şimdi sectiğim resmi photoshopta boyutunu ayarlıcam öncelikle kapının boyutunu ayarlıyalım yukardakilerden hangisi uygun kapının yuksekliği için onu söyliyeyim, ben genelde 128 kullanırım bu seferde öyle yapıcam yukseklik 128 olarak ayarladık genişlikte 80 olarak ayarladım,genelde 96*128 olarak ayarlarım ama burda kapının uzunlugu genıslığine oranla uzun kaldıgı ıcın 80 olarak ayarladım deneme yanılma ile kapı yuksekliğini ayarlarsınız yanlız yukardakı rakamlara gore olcak.Gelelim şimdi ikinci resmimize ikinci resmimde bir duvar,şimdi kullandığınız duvar şekilleri kare olur genelde ben bir tane kare bir duvar ayarladım duvarın boyutunuda her zaman 128*128 olarak uygularım 256*256 da olabilir ama oyunda duvar buyuk gelebilir oyuncunun gözüne evet resimlerin boyutunu ayarladık şimdi gelelim resimleri wally ile wad dosyalarına eklemeye öncelikle wally i acalım ve yeni dosya oluşturmaya baslıyalım,
kırmızı ile işaretlenmiş yere basıp dosya oluşturun(bunu bilmiyen arkadaşlar var onlar için göstermek istedim yanlış anlaşılmasın)

Daha sonra cıkan menude type yazan yerdeki yeri aşağıdaki resimde olan seçimle aynı yapın;



Sonra ok ye basın,oluştırduğumuz dosya gelicek ekrana;


Evet arkadaşlar gelelim tekrar photoshop a, şimdi resimlerin boyutlar hazır önce kapıyı koyacağız,kapıyı ctrl+a ile secip ctrl+c ile kopyala dıyoruz resmi kopyaladıktan sonra üstteki resimdeki dosyanın ustune sağ tıklıyoruz cıkan menude "Paste As New" e basıyoruz

Sonra bir pencere cıkacak yine karsımıza ordada kaplamamıza vereceğimiz adı soruyor orayada ne koymussak mesela ben kapı koydum



oraya kapi yazıyoruz ve ok diyoruz aşağıdaki gibi resimler ekleniyor


sonra wallyde file kısmından save diyoruz kayıt için ne ad giriceğimizle ilgili isim soruyor ne olucak diyelim mapın adı de_sistemci wad dosyasının adıda de_sistemci olsun

Not:Wallyde dosyada iken kaplamanın adını girdiğinizde harflerin uyumuna dikkat edin türkçe karakterler kullanırsanız hammerda sorun cıkarır Ö,Ü,Ç,İ ve ı harflerini kullanmayın i ve ı da anlatmak istediğim buyük İ ve kucuk ı olmıyacak
Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Mon Dec 14, 2009 9:41 pm

arkadaşlar adı ne oluyo bilmiyom ama hani *????* yı ogreticem neyse son resimde gorursunuz
not: ilk once en alttaki resme bakın ki neye yaptıınızı bilin

oncelikle resimdeki gibi yapıyoruz


resimdeki gibi yapın
sonra originle üstteki yatay nesneyi birlikte secip func tank ozaelligi verin ayarlar assaıda ornek gostermek icin silaha fazla ugrasmadım guzel olsun die

name: (örnegin:x)(siz baska biseyde girebilirsiniz)
target: (ornegin:x1)(siz baska biseyde yazabilirsiniz)
yaw rate:160
yaw range:70
yaw tolerance:15
pitch rate:250
pitch tolerance:5
bacel length:16
bacel horizontal:0
bacel vertigal:0
smoke sprite: (bir smoke sprite secin)
flash sprite: (muzzleflash3)oneririm
sprite scale:1
rate of fire:10
damage per bullet: (istediginiz degeri girin ben 35 girdim)
firing persistence:1
bullet acc... (unuttum neyse):medium core)
bullets: (istediginizi secin ben 9mm sectim)

flags
controllable secili olsun


sonra aaa trigeri seciyoruz ve resimdeki gibi yapıyoruz

aaa trigere de func tankcontrols ozelligi verin ve func tank ozelligi verdiiniz nes
nenin name kısmına ne yazdıysanız onu yazın

not:resimdeki gibi yapın

ses eklemek icin:

bunada func tank ozelligi verdiiniz nesnenin name kısmına ne yazdıysanız bunun name kısmına a onu yazın eger baska bisey yazarsanız ses silahtan cıkmaz
patch kısmınada istediiniz sesi ekleyebilirsiniz


sonuç ne yapmaya calıstıımızı resimde gorursunuz
Back to top Go down
Jamelinco
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 378
Rep Gücü : 126
Rep Puanı : 23
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 26
Nerden : Hakkari

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Wed Dec 23, 2009 2:36 am

Kopyala yapıştır.

------------------------------------------------------------------------------
Ağladığımı kimseye söyleme anne onlar beni mutlu biliyorlar. We aRe oNe için bu kadar düştüğümü bilmiyorlar...


Back to top Go down
dSno
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 90
Rep Gücü : -28
Rep Puanı : 12
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 28
Nerden : İstanbul

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Sun Dec 27, 2009 4:55 pm

Ulan 1 Kere Olmlu Bişey Yaz Yaw Gülücük
Back to top Go down
Jamelinco
W.A.O. Member
W.A.O. Member
avatar

Mesaj Sayısı : 378
Rep Gücü : 126
Rep Puanı : 23
Kayıt Tarihi : 2009-06-01
Yaş : 26
Nerden : Hakkari

PostSubject: Re: Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .   Sun Dec 27, 2009 5:25 pm

Neyi varmış yorumun aq gerçekler işte Gülücük

------------------------------------------------------------------------------
Ağladığımı kimseye söyleme anne onlar beni mutlu biliyorlar. We aRe oNe için bu kadar düştüğümü bilmiyorlar...


Back to top Go down
 
Counter-Strike Harita Tasarımı - Dersler, Gerekli Araçlar .
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Portable Programlar 2010 Pc'niz için gerekli tüm programlar bu arşivde

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
We aRe oNe :: Counter Strike :: Counter Strike Genel-
Jump to: